Blog o rodině
V=N Mystika
Ricky Maty
Ženy a muži
Práce zábavou
Jak jde životFotogalerieRodokmenCestováníZe životaO mně
barevný index modrý
žlutý index černý
žlutočerný index černý
modrozelenočerný index černý
černobílý index černý
zelený index černý
barevný blog
barevný mail
Úvod stránek
Mapa stránek

Jak jde život

Jak jde životrok 2024rok 2023rok 2022rok 2021rok 2020rok 2019rok 2018rok 2017
∗ 2009 Matyášrok 2016rok 2015rok 2014rok 2013rok 2012rok 2010rok 2009rok 2008
∗ 2004 Richardrok 2007rok 2006rok 2005
2004 těhotenství

Rok 2024

Je 7 února kolem šesté večer
Jak začít tento rok? Zaměřuji celou tuto (sebe) bytost do skutečnosti… TOTO jsi TY! Čti pomalu, potichu i nahlas. Nespěchej.

Píseň bohů
Vnímání. Prožívání. Intelektuální interpretace.
Vnímej. Odděl vnímání od prožívání i intelektuální interpretace. Tvé vnímání se nespojuje s žádným dějem. Tvá mysl nevytváří žádné závěry.
Vnímej. Přirozený vjem těla a klidný dech. Jsi vnitřně tichý a klidný. Když se odpoutáváš od jednotlivých složek vnímané skutečnosti, co zůstává jako poslední? Co na tebe působí?
Prožívání. Když se odpoutáš od vnímání a nedovolíš mysli vytvářet závěry a hodnocení, co vyvoláš? Jsi bezpodmínečně šťasten. Udržuj tento stav.
Intelektuální interpretace. Zobecňující postupy nepodmiňuj ani vnímáním ani prožíváním. Empirie není pouze determinismus. Cílená abstrakce není ani sněním ani spekulací. Nezapomeň, ty jsi tvůrcem své skutečnosti.

Když pochopíš a přijmeš schopnosti vedoucí k oddělení vnímání, prožívání a intelektuální interpretace, zaměř pozornost do nitra.
Kdo vnímá? Čím vnímá?
Zrakem, sluchem, chutí, čichem nitro nevnímáš. Čím vnímáš?
Nitra se nemůžeš dotknout. Čím vnímáš?
Nevíš čím vnímáš a přesto jsi si vnímání nitra vědom. Když vnímáš jednotlivé složky nitra, co vnímáš? Vše co vnímáš jsou různé modifikace pudu života a pudu lásky. V jakékoliv podobě. Usměrňuj vnímání nitra tak, aby nedocházelo k žádným projevům.
Vnímání, prožívání, intelektuální interpretace, pud života a pud lásky. Toto je život. Je toto život?

Zaměřuji celou tuto (sebe) bytost do skutečnosti… Ovlivňování těla a fyziologie, vnímání, prožívání, duševnosti ... se dá přirovnat ke stavbě mostu. Ovlivňování těla a fyziologie, vnímání, prožívání, duševnosti ... jsou jakoby technické postupy. Morálka je kvalitou samotné stavby. Bez morálky most spadne.
Morálka je hodnotou, která není určena k projevům navenek. Je určena k vnitřním postupům.

To Skutečnost je mi bohem.
Ona stále kráčí se mnou. Trpělivě čeká až pochopím, až přijmu.
Skutečnost v rozhovoru ke mně: "Až ke mně přistoupíš, važ slova, važ myšlenky, važ pocity. Jsi průhledným. Jsi přede mnou nahým. Tvá důvěra ať je intimní. Jsem tvým rodičem, milenkou(cem) i potomkem. Uvědom si, prožíváš se ve mně, prožíváš se v podstatě všeho, v pravdě samotné."
"Ať už jsi kdekoliv. Zastav se, vyvolej a zaměř se na klid těla a na svůj dech. Až se dech zklidní a nitro utiší, pomalu zavři oči. Vnímej. Otevři oči, zavři oči. Vnímáš to? Vidíš to? Dej si ruku na srdce a dotkni se sám sebe. Vnímáš to? To je prožívání, to je život. Jsi to ty sám. Toto je největší oběť, jakou mi můžeš dát. Nechci žádná slova, žádné představy, žádné jednotlivosti. Chci tebe ..."

Pochopení funkce intelektu ve vztahu k vnímání skutečnosti
Kdo nebo co je mi bohem? Jakým způsobem s ním mohu hovořit? Otázka existence nebo neexistence boha je otázkou pro spekulující intelekt. Spekulující intelekt pluje na neurčitosti spojené s vnímáním proměny. Proto nejde pomocí intelektu popsat samu skutečnost. Intelekt sám slouží k přenosu pochopeného do paměti a slovní zásoby tak, aby pochopené bylo možné předat dál. Intelekt je nástroj pro vlastní přežití a pro spolupráci mezi lidmi.
Ještě jednou. Intelekt pluje na neurčitosti spojené s vnímáním proměny. Všeobklopující proměnlivá vnitřní i vnější skutečnost je svázána s proměnlivým intelektem. Toto svázání mění obsah i význam slov, slovosled, pravopis, emocionální zabarvení sdělovaného ...
Pro příklad. Slovo mamka vyjmuté ze slovní zásoby má pouze abstraktní význam. Teprve ve spojení s popisem konkrétní mamky získá konkrétní význam. Při vyslovení "moje mamka" a "tvoje mamka" jde o zcela jiné osoby a tedy jiné souvislosti. Vytváří se rozdílný kontext informací.
Pokud tedy člověk mluví s bohem pouze na základě představ vytvořených jeho vlastním intelektem, pak mluví pouze se svým vlastním osobním bohem, tedy představou. Ne se skutečností. Je to podmíněný konstrukt.
Bůh sedí za intelektem a směje se našim představám o něm samotném.
Lidé s převahou abstrakce vidí boha a lidé s převahou reality vidí skutečnost. Ve skutečnosti jsou abstrakce a realita propojeni. Pomocí abstrakce vytváříme popis reality a realita nám slouží jako základ k vytváření abstrakcí. Bůh a skutečnost jsou ekvivalenty.

Tak jako skutečnost vytváří to, co jsem, já svým vnímáním vytvářím skutečnost. Skutečnost je pouze částí celku. Celek mohu pojmenovat pojmy Vše i Nic. Jsem Vším i Ničím.

Je 22 února kolem desáté večer
Před 14 dny jsme dokončili kolečko "dnů otevřených dveří" na různých školách. Začali jsme už loni. Všechny školy a obory, které si Matyáš, s pomocí mé i mamky, vybral, se mi líbí. Musíme ještě dodat několik dokumentů, ale to hlavní je už splněno. Vše jsem úspěšně zaznamenal do nového elektronického systému DiPSy. Od letošního školního roku je možné podat přihlášky na tři školy najednou. Rozhodovat o přijetí bude dost podstatně systém od společnosti Cermat na základě stanovených testů. Doufejme, že objektivně. Školy mají i tak možnost stanovit si svá kritéria pro přijetí nebo požadovat motivační videa, testy fyzické zátěže apod.
Obory, jaké si Matyáš nakonec vybral, neuvedu. Matyáš si rozhodne sám, co chce komu říci. Počkáme si na výsledky, pak o tom promluvíme a uvidíme co dál.
Ricky skončil jarní prázdniny, Maty je právě prožívá s mamkou na horách.
Richardovi chybí 44 dnů do uzavření klasifikace posledního čtvrtého ročníku gymnázia.
Tento svým způsobem běžný život je pro mě jako otce mimořádným. V mé hrudi bije srdce mých synů. Ti stojí na rozcestí s mnoha možnostmi.

Velmi blízko kolem mě je mnoho utrpení. V poslední době některým rodičům násilím zemřelo dítě. Ať už ve škole nebo v boji.
Představuji si prožívání rodičů. Ten pocit nesmyslnosti, bezdůvodnosti, prázdnoty. Vždyť to nedává žádný smysl. Proč? Komu to prospělo? Neexistuje žádné vysvětlení, žádná útěcha. Smíření je tak těžké, až nemožné. Svět už nikdy nebude jako předtím. Moje názory ztratily smysl ...
Bavil jsem se na toto téma se synem Matyášem. Říkám mu: "Kdyby tyto rodiče někdo požádal o veškerý majetek, Dali by ho. Kdyby tyto rodiče někdo požádal o jejich vlastní končetinu. Dali by ji."
Ten výkřik v jejich nitru: "Bože vrať mi moji dceru zpět. Bože vrať mi mého syna zpět. Ach bože … ta bolest … ta bolest ..."
Na druhou stranu výkřiky ideologů mluvících o obětech, o hrdinství … Cítím z těch projevů pokrytectví, amorálnost ...
Co vyléčí moji bolest? Život dokáže uzdravit zase jenom život. Osobně bych si v podobné situaci asi přál mít dalšího potomka.

Dnes a denně slyším z mainstreamu o politickém zlu před koncem devadesátých let minulého století. Osobně si pamatuji, jak takzvané špatné politické systémy na východě předaly, až na výjimky, kultivovaně moc. Opravdu kultivovaně. Za to by měly dostat Nobelovu cenu míru!
V čem tak vynikají západní společnosti, ke kterým dnes patříme. Kde je ta jejich morální převaha?
Nejhorší je Genocida Slovanů na Ukrajině. Tu pomohly vyvolat a zorganizovat. Financují ji, prosazují a vlastně ji řídí. Dnes jsem se dočetl, že pesimistický odhad obětí může být až kolem 1 miliónu. To už je skutečná genocida! Mnozí političtí představitelé se stávají démony s lidským tělem. Tuto situaci nebudou sto unést. Na to nemají. Jejich vlastní nitro je zničí.
Uvedu ukázku textu z webu svobodny-svet.cz
"Pokud jde o naši bezpečnostní pomoc Ukrajině, 90 % těchto peněz je skutečně vynaloženo zde ve Spojených státech. Prospívá to americké výrobě," uvedlo Ministerstvo zahraničí USA k balíčku pomoci Ukrajině.

Dnes a denně slyším z mainstreamu o svobodě, demokracii a ekonomických úspěších pod vedením našich politiků. Na internetu jsem nalezl úsměvné shrnutí ekonomické situace běžných lidí: "Před transakcí jsme my měli peníze a oni zkušenosti. Po transakci je tomu obráceně."

Dnes a denně slyším z mainstreamu o školství a jeho reformách, inkluzi, zavádění toho a onoho. Aspen institut a neziskovky to s námi přece myslí dobře, nabízejí kreativní řešení, učí nás rozpoznat dezinformace, pochopit stovky pohlaví, multikultigender studia, klima … Tisíce a tisíce zvráceností, den co den ...
U vchodu do Stellenbohmovy univerzity v Jihoafrické republice visí cedule, na které je tento text:
"Ke zničení jakéhokoli státu na světě není třeba atomových bomb ani raket dlouhého doletu. Stačí snížit kvalitu vzdělávání a nechat studenty podvádět při zkouškách. Pacienti umírají rukama takových lékařů. Budovy se hroutí rukama takových inženýrů a architektů. Peníze se ztrácejí vinou takových ekonomů. Spravedlnost mizí v rukou takových právníků a soudců. Úpadek vzdělání je úpadkem národa!"

Pokud otevřu alternativní média, co nacházím? Nacházím naději. Tento odstavec jsem převzal od Aleny Novotné z webu poznatsvet.cz
Pravěcí předkové nebyli svázáni jediným společenským nebo politickým modelem. Rozmanitost starověkých společností ukazuje, že dnešní politické struktury jsou jen malým zlomkem toho, co je možné. Pochopení pestré mozaiky lidských dějin nám připomíná neuvěřitelnou schopnost sociální a politické flexibility a nabízí cenné poučení pro řešení složitých výzev naší doby.

Pokud otevřu alternativní média, co nacházím? Nacházím naději. Zdroj na internetu si již nepamatuji.
Katalánská super babička ve věku 116 let uvedla: "Klíčem může být životní řád, klid, dobré vztahy s rodinou a přáteli, kontakt s přírodou, emoční rovnováha, žádné starosti a lítosti, pozitivní naladění a odstup od toxických lidí."

S ohledem na alternativní média nebo i mainstream a informací z nich získaných je můj život postaven na osobních rozhodnutích. Co doporučit synům? Jak je ovlivnit?
Rozum mi říká abych zvolil, říká mi, že mám povinnosti. Podvědomí mě od volby odrazuje. Tuto tíhu odpovědnosti jsem prožíval při výběru budoucí školy pro Matyáše.
Praxe bude kritériem pravdy.

Na závěr úsměvné shrnutí. Pokud bych v hypotetickém rozhovoru pro mainstream zmínil morálku od tesaře z Nazaretu nebo fenomenální a vyčerpávající popis skutečnosti, z mnoha stran, od pekaře z Litvínova, co bych se asi dočetl?
Něco podobného: "Co nám bude vykládat nějakej tesař z Nazaretu? Proč bychom měli číst nějaká pojednání od pekaře z Litvínova? A teď ještě ten spojař. Co si osobě myslí? Nemá tituly ani před jménem, ani za jménem. Tak ať je zticha."

Je 20 března kolem poledne
Mému synovi Matyášovi je 15 let. Uteklo to. Popřál jsem mu už ráno. Jája, mamka Matyáše, upekla dort a objednala místo pro společnou oslavu. Chce dát Matymu spíše věcný dar. Já chystám cestovatelský zážitek.
Nedávno jsme se synem bavili o podobě nebo vzhledu, jaký máme. Matyáš má šedé oči po mámě a pomalu tmavnoucí světlé vlasy. Richard má tmavé oči i vlasy po tátovi. Richard mě výškou už přerostl, Matyáše to určitě také čeká. Na patnáctileté prohlídce měl výšku 170 cm a váhu 55 kg. Já jsem haplotyp R1b, Matyáš bude spíše nordický I1. Jistotu získá až pomocí genetických testů, jako já před lety. Vzhledem jsou oba synové hezcí chlapi.
Včera jsem doprovodil Matyáše na testy fyzické připravenosti do jedné z potenciálních škol. Myslím, že měl ze všech nejlepší výsledky. Je třeba přiznat, že u testů převažovaly dívky. Převaha holek nemusí být pro kluka ve škole špatná. Může se tam cítit jako v harému. :-)
Richard se připravuje nebo spíše finišuje s přípravou na státní i školní maturitu. Státní mu připadá lehčí než školní. U maturity bude obhajovat znalosti z češtiny, angličtiny, dějin a zeměpisu.
Myslím, že podpora učitelů na Richardově gymnáziu i Matyášově základní škole je velmi dobrá. Vyučování nebo předávání jakýchkoliv znalostí a schopností je nejen prací nebo řemeslem, ale spíše skutečným posláním. Oba bráchové měli různé problémy. To už je ale doufám za námi.

Genocida Slovanů
Na webu Parlamentních listů jsem se v březnu dočetl, že Evropská unie má k dispozici nástroj s názvem MÍROVÝ FOND (EFF), pomocí kterého tečou do důkladně prováděné GENOCIDY SLOVANŮ na Ukrajině jednotky až desítky miliard eur. Ten SPRÁVNĚ marketingově zvolený název MÍROVÝ by se demagogickým ŠTVÁČŮM jako byli Gándhí, Einstein, Tolstoj, Oppenheimer …, z Čechů třeba Jiří z Poděbrad …, nesmírně líbil.
Mnoho lidí v Čechách, včetně mě, je rádo, že jejich úsilí (produktivita v jakékoliv podobě) je věnováno do těchto MÍROVÝCH nástrojů. Starosti běžných lidí, jako porozumění životu, svému osudu, rodině a lidem kolem mě, tvůrce MÍROVÝCH nástrojů nezajímají. Bydlení, chod domácnosti, vzdělání ... má řešit VOLNÝ TRH ve smyslu "co si kdo přivlastní, to má". Starosti neběžných lidí v exekucích, bezdomovce, samoživitele ... už VOLNÝ TRH vyřešil a tak nikoho nezajímají. Při pozorování života v Čechách musím přiznat, že nerozumím obsahu slova DEMOKRACIE a sousloví LIBERÁLNÍ DEMOKRAT musí být asi těžká urážka.

Komentář o Genocidě Slovanů si nemohu odpustit. Na alternativních médiích se objevují odkazy o tom, jak česká vláda upravuje skrytě různé zákony aby mohla poslat vybrané lidi do jakýchkoliv potenciálních konfliktů. Existují údajně i předpisy, jak se stát postará o děti rodičů, kteří byli nedobrovolně posláni do konfliktních míst. Je na místě připomenout citát spisovatele Ernesta Hemingwaye: "Věřím, že všichni ti, kteří těží z války a přispívají k jejímu vzniku, by měli být zastřeleni hned první den občany své země."