Blog o rodině
V=N Mystika
Ricky Maty
Ženy a muži
Práce zábavou
ŘízeníRozvody a sítěKe stažení, zdarmaJak přežítPráce s kamenemSlovanská unieExcel
křídla index modrý
flekatý index černý
svmodrý index černý
smrtihlav index černý
fešák index černý
fialový index černý
fialový index černý
křídla řízení
řízení mail
Úvod stránek
Mapa stránek

Řízení ...

ŘízeníProfesionální válečníkPravidlo 80/20Kritický řetězProjektové řízeníMultitasking
PPP - 3PNorma ČSN ISO 10006Analýza 5 MBootstrapperOvertonovo oknoMigrace
KarieraVelikost organizaceCo jsou peníze?PropagandaToxikologie penězTerorismus
SowellInteligence národůUmění válkyInflace

Paretovo pravidlo 80/20

Paretovo pravidlo lze vyjádřit následovně:

80% výstupů je výsledkem 20% vstupů
80% důsledků je výsledkem 20% příčin
80% výsledků je produktem 20% vynaloženého úsilí a času
80% hrášku na vaší zahradě pochází z 20% lusků

Tento poměr může být dokonce i 90/10, 95/5 nebo 99/1.

Příklad z praxe

Kterých 20% příčin je zdrojem 80% mých problémů a nespokojenosti?
Kterých 20% příčin je zdrojem 80% výstupů o něž usiluji, a tedy mé spokojenosti?

Z více než 120 velkoobchodních firem, s nimiž jsem udržoval obchodní styk, pouhých pět zajišťovalo 95% mých výnosů.

Zhruba 98% pracovního času jsem trávil tím, že jsem naháněl ty ostatní, protože s objednávkami od oněch pěti jsem neměl žádné problémy - byly pravidelné, takže jsem jim nemusel pořád dokola telefonovat a přesvědčovat a přemlouvat je. Jinak řečeno, pracoval jsem, protože jsem měl pocit, že bych měl od devíti do pěti něco dělat. Neuvědomoval jsem si, že vyplnit každou hodinu tohoto časového úseku prací není mým cílem. Nedocházelo mi, že je to jen a pouze časový rámec, jímž se řídí většina lidí, a to bez ohledu na to, zda to je či není nezbytné. Byl jsem až po uši zapadlý v práci pro práci. Všechny problémy a stížnosti pocházely od oné neproduktivní většiny mých klientů.

Aplikace pravidla: přestal jsem aktivně oslovovat 95% zákazníků a další 2% jsem rovnou vyřadil, takže mi zbyla pouhá 3%.

Když si někdo z oněch 95% zákazníků něco objednal, fajn. Pokud ne , nesnažil jsem se jakkoliv je přesvědčovat a přemlouvat. Netelefonoval jsem jim, neposílal e-maily, zkrátka nic. Zaměřil jsem se na pouhá 3% zákazníků, která jsem potřeboval lépe poznat a získat další s obdobným profilem.

Příklad převzat od Timothy Ferrisse z knihy Čtyřhodinový pracovní týden.